dinsdag 5 oktober 2010

Oud............ maar mooi

Als kind al liep ik bij het grof vuil te snuffelen, ik heb dan ook meerdere keren iets mee genomen naar huis.
Een kastje staat nog steeds bij mijn zus. Wegens plaats gebrek bij mij is het bij haar terecht gekomen..En jah, ik zou het wel weer terug willen maar ja eens gegeven blijft gegeven.
Ik kan mij herinneren dat ik ook ooit eens een oude emaille broodtrommel heb meegenomen. M,n moeder vond het een vies ding.. Hihi Ik dus niet..Helaas is die ook gewoon na een tijdje wederom bij het grofvuil terecht gekomen..
Inmiddels loop ik niet meer bij het grofvuil te scharrelen,,valse schaamte zullen we maar zeggen. En daarbij komt het grofvuil kent hier geen vaste dagen,, je moet bellen en dan komen ze de spullen halen.
Maar wel ben ik graag te vinden op rommelmarkten en kringloop winkels..
Ook ga ik graag met m,n vriendin naar de brabant hallen.
Om daar de snuffelmarkten te bezoeken..
We stappen dan rond een uur of 5 de auto iin en rijden richting brabant,, We zijn dan rond 7 uur bij de brabant hallen en kunnen dan naar binnen als vroege vogel.
We kunnen dan heerlijk de hele ochtend scharrelen..


En we verbazen ons altijd over de prijzen,, die zijn vele malen lager dan bij ons.
We maken er eigenlijk altijd een heel uitje van,, We nemen er een leuk hotelletje of B&B bij en gaan dan ook lekker nog naar vrienden die in het brabantse een winkeltje  hebben..


De mooiste schaten kun je daar vinden..

We vermaken ons echt uitstekend.
Lekker eten en sávonds uit tot in de kleine uurtjes, en de volgende dag nog even naar belgié  voor een leuke markt of iets anders wat er in de buurt te doen is..
Zo zijn we eens op een nabestanden beurs geweest  heel bijzonder vonden we dat..
En als we dan moe maar voldaan weer richting het noorden rijden. Met een auto vol gescoorde schaten,
Kijken we terug op een  heerlijk weekend en kunnen er weer even tegen..

6 opmerkingen:

  1. ik ben al in geen jaren meer naar rommelmarkten geweest... geen tijd.. en hier in de omgeving heb ik er eigenlijk nooit een gezien. Ik ben gestopt omdat er zoveel geld gevraagd wordt voor niets.
    misschien moet ik maar weer eens gaan kijken.
    leuke post!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig ,jullie maken er meteen een leuk weekend van .Ik moet mijn aankopen klein houden als ik naar een rommelmarkt ga want helaas hebben we geen auto .Misschien is dat wel goed ook anders kom ik met te veel thuis elke keer
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Inge
    Ja heerlijk is dat he? ik ga ook vaak met vriendinnen meestal naar de Veemarkthallen in Utrecht maar deze gaat sluiten jammer!!! dan misschien toch ook maar op naar de Brabanthallen!! tot zaterdag groetjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een oude emaille broodtrommel staat hier boven op de koelkast, hebben mijn ouders nog gebruikt, zitten nu keuken spulletjes in die je zo af en toe maar eens nodig hebt.
    een heel fijn weekend inge!!!!

    lieve gr. marja

    en een te gekke give away hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Inge,

    Ik ben nieuw in blogland (heb net afgelopen week m'n eigen blog gemaakt, herfstvakantie he)en lees de meest fantastische tips. De Brabanthallen, daar heb ik meer over gehoord/gelezen, dat houd ik in gedachten.

    Prettige zondag.
    Vriendelijke groet,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen


Over mij

Mijn foto
Vrouw 46 jr. Getrouwd, 22 jr. Moeder van een zoon 19 en een dochter 16. Ik ben soms wat gaotisch en heb de neiging tot lui zijn. Ik kan wel lekker koken en ben ook best creatief. Ik vind m,n jong volwassen kinderen heerlijk. De discussies die we hebben. De droge humor van m,n zoon. M,n dochter die zo heerlijk dramatisch kan doen. Ons gezin is altijd in beweging.. En ik geniet er van.